Algemene voorwaarden

Hier vindt u de algemene voorwaarden van Aktiva Tours. Deze voorwaarden zijn geldig op alle reizen uit ons aanbod.

ANVR-Reizigersvoorwaarden
Aktiva Tours (KvK 17086274) is aangesloten bij de ANVR. De ANVR hanteert strenge normen voor het lidmaatschap en bevordert de kwaliteit van reizen en informatie daarover. De reizen op deze website worden aangeboden onder de ANVR-Reizigersvoorwaarden (ANVR-Reisvoorwaarden voor pakketreizen of ANVR-Boekingsvoorwaarden voor losse reisdiensten en/of Gekoppeld Reisarrangement Voorwaarden) die van toepassing zijn op alle aanbiedingen op deze website tenzij uitdrukkelijk wordt aangegeven dat dit niet het geval is. 

Klik hier voor het lezen en opslaan van de ANVR-Reizigersvoorwaarden en overige belangrijke informatie. Op het boekingsformulier moet je aanvinken dat je voor boeking kennis hebt genomen van en akkoord gaat met de specifieke voorwaarden uit de ANVR-Reizigersvoorwaarden die van toepassing zijn op uw boeking, t.w. de ANVR-Reisvoorwaarden voor pakketreizen of ANVR-Boekingsvoorwaarden voor losse reisdiensten en/of Gekoppeld Reisarrangement Voorwaarden en overige ANVR-informatie.

Bekijk hier het ANVR Certificaat van Aktiva Tours B.V.

Better Holidays 
Bij het samenstellen van onze reizen houden we rekening met mensen, milieu, natuur en cultuur, zodat de vakantie niet alleen nu voor u bijzonder is, maar straks ook komende generaties kunnen genieten van aantrekkelijke bestemmingen. Of het nu gaat om vakanties waarbij je geniet van ongerepte natuur, de lokale cultuur beleeft, nieuwe mensen ontmoet of een heerlijk lokaal gerecht proeft; samen werken we aan vakanties die zorgen voor betere plekken en mooiere ervaringen. En daarmee leveren we een belangrijke bijdrage aan de duurzame ontwikkelingen op de bestemming. Voor u als reiziger, maar ook voor de mensen die op de vakantiebestemming wonen.

Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR)
Aktiva Tours (KvK 17086274) is aangesloten bij SGR. U kunt dit controleren via www.sgr.nl. Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling vallen de op deze internetsite gepubliceerde reizen onder de garantie van SGR. Deze SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is dat zijn vooruitbetaalde reisgeld wordt terugbetaald als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen prestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorggedragen voor de terugreis. 

Eigen bijdrage aan SGR
Sinds 1 februari 2021 betaalt iedere consument die een reis boekt bij een bij SGR aangesloten reisorganisatie € 5,- per persoon per boeking. Jarenlang was garantie op uw geboekte vakantie gratis, maar ook na de coronacrisis moet het garantiefonds er voor u zijn, zodat u onbezorgd op reis kunt blijven gaan.

Calamiteitenfonds
Aktiva Tours (KvK 17086274) is aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen. De garantie van het Calamiteitenfonds houdt in dat u als reiziger die deelneemt aan een reis waarop de garantie van toepassing is:

  • (een deel van) uw reissom terugkrijgt indien we de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig kunnen uitvoeren;
  • de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt indien we als gevolg van een calamiteit de reis moeten aanpassen of indien we u vervroegd moeten repatriëren.

Onder calamiteit wordt verstaan een door molest of natuurramp veroorzaakte abnormale gebeurtenis. Klik hier voor meer informatie over het Calamiteitenfonds.

Reserveringsvoorwaarden
Al onze reizen (m.u.v. onze singlereizen) zijn op aanvraag. ‘Op aanvraag’ wil zeggen dat we vooraf niet kunnen aangeven of u op de gewenste vertrekdatum kunt starten met deze reis. Zodra we uw boekingsaanvraag hebben ontvangen gaan we direct voor u aan de slag. Zijn alle onderdelen van de reis beschikbaar dan ontvangt u de boekingsbevestiging en factuur en is de boeking definitief. Is het niet het geval, dan nemen we contact met u op per telefoon of mail. Een boekingsaanvraag is niet vrijblijvend. 

Betalingsvoorwaarden
Na de boeking van uw reis ontvangt u een factuur per email. Na ontvangst van de factuur dient een aanbetaling van 15% van de totale reissom te worden voldaan. Het restant van de reissom moet uiterlijk 6 weken voor vertrek overgemaakt zijn aan Aktiva Tours.

Bij boeking binnen 6 weken voor vertrek van uw reis moet de volledige reissom direct na boeking worden betaald.

Boekingen gemaakt via een reisbureau moeten altijd binnen één week na boeking volledig betaald worden.

Reizen en het coronavirus
We begrijpen dat u veel vragen heeft over het reizen naar uw bestemming en het coronavirus. Gelukkig gaat de wereld steeds meer open en is reizen naar veel bestemmingen binnen Europa gewoon weer mogelijk. Bij Aktiva Tours kijkt u met een gerust hart uit naar uw vakantie. Bij nieuwe boekingen (m.u.v. vliegreizen) is het mogelijk om tot 6 weken voor vertrek gratis en zonder opgave van reden uw vakantie te annuleren. Bovendien hoeft u géén aanbetaling te doen. Voor alle versoepelde voorwaarden omtrent reizen en het coronavirus kunt u hier kijken.

Hoe gaan we om met corona tijdens de reis?

  • Mocht er iemand tijdens de reis symptomen van corona krijgen, dan doet die reiziger een zelftest.
  • Is de zelftest positief, dan gaat die reiziger meteen in isolatie in de accommodatie waar op dat moment verbleven wordt.
  • De isolatie duurt minimaal 5 dagen. Dit betekent dus dat de reiziger gedurende minimaal 5 dagen de kamer niet mag verlaten. We houden op alle bestemmingen deze periode aan, ook wanneer lokaal de isolatieperiode korter is en ook wanneer de reiziger geen klachten heeft. Dit ter bescherming van de overige deelnemers en de lokale bevolking. De reiziger mag pas na 5 dagen uit isolatie als de laatste 24 uur klachtenvrij zijn geweest. Zo lang er nog klachten zijn, blijft de persoon in isolatie.
  • Eten en drinken wordt door de accommodatie of door de reisleider voor de deur gezet. De maaltijden die inbegrepen zijn in de reissom hoeft de reiziger uiteraard niet te betalen, overige maaltijden, tussendoortjes en drankjes zijn voor eigen rekening.
  • De reisleider informeert regelmatig voor de deur of via de telefoon of er nog iets voor de reiziger gedaan kan worden.
  • Is de reis eerder afgelopen dan dat de reiziger uit isolatie mag, dan wordt ervoor gezorgd dat de reiziger langer in de kamer kan blijven. Kosten voor extra nachten en de terugreis zijn dan voor rekening van de reiziger, die kan dit wellicht claimen bij zijn of haar annuleringsverzekering.
  • Mocht er iemand binnen 3 dagen na terugkomst van een reis positief testen op corona, dan brengen we de overige deelnemers daarvan op de hoogte.